Text igen

Hejsan på er, nu när julen är över och jag och Hakan är klara med julkalendern så får man helt enkelt gå tillbaka till vardagen som vanligt igen.
Jag hade ju inte speciellt stor tur på min triss julkalender, jag vann 175 kr och hela kalendern kostade 600 kr så de betyder att jag har förlorat 425 kr.

 

När de gäller vardagen så håller jag fortfarande väldigt hårt på mitt sparande till körkort och semester, de går ju kanske inte så jätte fort men jag tar mig framåt iallafall.
Jag tycker att de är ganska skoj och spännande att spara men de är också väldigt jobbigt att ha en hög med pengar som man inte får röra, man vill ju gärna ta ut dem och lyxa till de lite, men isåfall så hade jag ju inte kunnat spara till något körkort.

 

Huvudsaken till att jag sparar till ett körkort är ju att jag måste ha de för att komma in på brandmans skolan och brandman vill jag ju bli.
Jag har ju en hel del planer inför framtiden men jag vet redan nu att de kommer att ta ett bra tag innan jag kommer vara framme vid mitt slutmål.

 

Igår så var de julafton och jag fick lite roliga och nödvändiga saker, de är väldigt roligt att få saker framförallt när man inte får saker speciellt ofta, de mesta som man vill ha får man ju köpa själv.
Men den bästa julklappen av alla är ju att man fick så trevligt sällskap under jul och väldigt god mat, så mätt och belåten de måste jag ju säga att jag är.

 

Trots att jag skriver att man nu ska tillbaka till den vanliga vardagen igen så är de ju faktiskt så att de inte är helt slut med "festandet" och de roliga än, för snart så är de ju faktiskt nyår och de är ju också något som man ser framemot.

 

Jag har ju några nyårslöften men jag ska spara och fundera lite på dem innan jag berättar i bloggen vad de är, nu när julen är över så ska jag också försöka bli duktigare på att uppdatera bloggen, jag har ju varit ganska lat med de under December, men ni har ju fått en video varje dag iallafall och de är ju inte så illa.

 

Ni får ha en fortsatt trevlig dag och så kanske vi hörs lite senare, Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0