Denna dag före pappa dagen

Hejsan på er, denna sag startade med att jag stack iväg till jobbet, jag skrev ju igår att jag skulle lägga mig ganska tidigt och de gjorde jag också, men sen senare så vaknade jag och då var jag vaken ganska länge ändå, så jag var ganska seg imorse.
Jag stack iväg med bussen och spårvagnen och som vanligt så kunde jag inte riktigt hålla mig vaken hela vägen utan jag somnade till ibland lite då & då.
Något som jag blev ganska förvånad över, de var ju att dem hade börjat fixa med jul grejer i stan, jag vet ju att julen snart är här, men de här vädret får än ju absolut inte att tänka på jul.
Men en sak som jag såg i stan de var ju den här ljus granen iallafall:
De är ju ganska trevlig julstämning iallafall, men jag vet inte om jag blev speciellt pigg av den. När jag väl kom till jobbet så hämtade jag mig en kopp varm choklad och så satte jag mig vid en dator som jag brukar, men just idag så var tydligen den övriga personalen väldigt tydlig med att man inte fick sitta vid dessa datorer om de inte gällde arbete.
Jag blev ganska irriterad och sen så funderade jag på vad de gjorde om jag satt där, om ingen annan sitter vid datorn, om jag inte har börjat min arbetsdag och om jag inte stör deras arbete.
Jag blev såpass fundersam så jag ringde upp chefen och frågade hur de ligger till med de (trots att han var ledig).
Chefen sa iallafall att han inte tycker att de gör något om jag sitter där på min lediga tid, men han skulle ändå kolla med avdelningen och se om dem hade några speciella regler, men eftersom de är helg så sa han att vi får prata mera om de nästa vecka.
Om jag nu får ett godkännande från chefen så tänker jag fortsätta sitta vid datorn och gå in på facebook och skriva i min blogg.

 

Efter jobbet så stack jag iväg till Ikea där min tjej, hennes pappa och hans nya tjej var och vi gick och kollade lite och jag handlade lite pizza.
Eftersom de är fars dag imorgon så kollade vi även på lite grejer som vi kunde köpa till min tjejs pappa, men han fick förstås hålla sig undan så att han inte såg vad vi köpte.
Efter att vi var ute ett tag så åkte vi hem och nu är jag hemma och jag har ätit lite pizza.

 

Jag läste även i tidningen och där stod de att de förmodligen kommer bli milt väder i december också, jag börjar fundera på om vi får någon vinter över huvudtaget i år, de känns väldigt hopplöst när de gäller de.
Någon snö ser de ju inte ut att bli ännu iallafall.

 

Men nu är jag somsagt hemma och imorgon så är de jobb som gäller och ikväll så ska jag försöka lägga mig tidigt iallafall och jag ska försöka sova hela natten och inte gå upp sent.
De värsta som finns är ju att vakna på morgonen och vara super seg och knappt kunna ta sig ur sängen, men om jag lägger mig tidigt så vet jag att jag klarar av att gå upp och ändå vara ganska pigg.
Ni får ha en trevlig kväll så hörs vi, Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0