Ovanligt tidigt

Nu sitter jag på jobbet och jag blir förvånad när jag ser hur tidigt jag kom hit.
Redan imorse så var jag ovanligt pigg och ovanligt igång trots att klockan var fruktansvärt tidigt.
Jag skrev ett litet blogg inlägg, åt frukost och tittade på tv och jag kände mig inte alls stressad och nu sitter jag på jobbet och är fortfarande väldigt pigg.
De måste jag ju tänka på i framtiden, att jag alltid ska gå upp långt innan jag ska åka, jag brukar annars alltid vänta tills i sista sekund och sedan stressa iväg utan att hinna äte frukost, borsta tänderna eller piggna till.
Dem dagarna som jag stressar iväg till jobbet på, dem dagarna känner jag mig helt slut och trött under hela dagen på.
Men just idag så känner jag mig både pigg och glad och de är något so jag vill göra varje dag, glad känner jag mig iförsej varje dag men pigg de är ju en helt annan fråga.
En anledning till att jag har varit så mycket på allerten idag kan ju våra att jag har lite mer ansvar på jobbet nu och lite nya uppgifter som jag måste utföra, kroppen kanske helt enkelt ställer in sig automatiskt på att jag har en hel del att ta tag i.
Dessa grejer som jag ska börja göra är ju egentligen ingen avancerat, jag har ju sett andra göra de och jag har nog ganska bra koll på de, men de känns ändå som om de är en hel del grejer som jag måste lära mig, nu när jag ska göra de själv.
Jag berättade ju att jag var här på jobbet igår och fixade en grej och de var just de här som jag fixade, jag fixade helt enkelt så att jag fick lov att utföra dessa extra arbetsuppgifterna.
Trots att jag gör mer så ändras ju inte lönen men däremot så hoppas jag ju att dessa trista dö tiderna som kan uppstå minskar eller helt enkelt försvinner helt och hållet.
Ne, nu ska jag njuta av min varma choklad innan arbetsdagen börjar kl 07:00, ha de så bra så hörs vi, Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0