Min sparplan

Godmorgon på er, jag har precis vaknat och jag tänkte berätta lite om hur jag tänker med mitt penga sparande.
Som ni kanske redan vet så sparar jag pengar till att ta körkort, körkort är ju ganska dyrt och jag hade tänkt ta en intensivkurs, men isåfall så krävs de att jag sparar pengar.

 

Jag har inte tänkt så där jättemycket kring mitt sparande förutom att jag ska lägga undan en liten summa varje månad på ett sparkonto och sedan INTE röra dem.
De viktigaste med att spara är ju att man inte gör någonting förutom de som man verkligen behöver, man ska inte köpa eller göra onödiga grejer som kostar något.
I mitt fall så försöker jag leva så snålt som möjligt för isåfall så får man ju undan så mycket pengar som möjligt, men de finns ju en jobbig sak med att spara och de är ju att man har en massa pengar som man INTE FÅR RÖRA, man har alltså en massa pengar som bara växer på en hög och man får helt plötligt råd med en massa saker, men man få VERKLIGEN INTE RÖRA pengarna för isåfall kan man inte spara.

 

Man har ju dessutom utgifter som man måste ha pengar till varje månad, alltså räkningar, avbetalningar, busskort, mat och ibland även kläder, men man måste se sitt sparande som en LIKA VIKTIG UTGIFT, om man ska få ihop mycket pengar så MÅSTE man lägga undan varje månad för att få ihop till de man vill ha, iallafall om man inte är rik och de kan jag ju inte säga att jag är direkt!

Jaja. de var bara de jag vill skriva om just nu, ha de så bra så hörs vi, Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0