Tiderna förändras!

Idag på jobbet så är de en elev här, de är så roligt att se nya personer som nästan inte kan någonting.
Nu menar jag ingenting elakt utan bara de att man kan tänka tillbaka på den tid som man själv var elev, nu var de iförsej bara 3 år sedan som jag började ettan på gymnasiet och var i samma sits som denna elev.
Men även om de var en sån kort tid så ändras saker otroligt fort, jag kommer ihåg när jag själv var elev och när jag själv inte kunde speciellt mycket, allting var nytt och man var liksom lite avundsjuk på dem som skötte arbetet så bra.
Nu är man själv den personen som sköter arbetet så bra och nu vet man att de stämde de som alla lärare sa, att man någon gång i framtiden kommer att sköta detta alldeles strålande och att man kommer att komma in i arbetet förr eller senare.

 

Nu kan jag själv stå där och förklara och visa och säga att den här nya personen kommer att vänja sig och komma in i arbetet förr eller senare, de känns bara helt underbart att själv vara i den posetion som man var så avundsjuk på i början.

 

Man trodde att de skulle ta evigheter innan man lärde sig allt och kunde allt och de har de gjort också, de har tagit lång tid, men jag tycker defenetivt att de har varit värt varenda sekund.

 

Så nu skulle jag bara vilja säga en sak till alla som börjar gymnasiet eller som går på gymnasiet och som funderar på att lägga ner bara för att de är för jobbigt, Kämpa på, jag lovar att ni inte kommer att ångra er!

 

MVH En som vet, ha de så gött så hörs vi, Bye Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0