Är väldigt nöjd

Hejsan på er, just nu så känner jag mig väldigt nöjd, allting känns väldigt bra och mitt liv just nu kan bara bli bättre.
Jag sitter på jobbet och har en rast och då tänkte jag att jag kan passa på att skriva ett litet inlägg också.
Som många av er vet så jobbar jag nu som telefonförsäljare och de tycker jag väldigt mycket om, jag får göra två saker på jobbet som jag tycker väldigt mycket om och de är att babbla med folk och sitta vid datorn.
Eftersom jag använder en dator hela tiden så kommer jag nog att ha lättare att kunna skriva lite mera blogg inlägg också.

 

Till skillnad från mina tidigare jobb så är de ju faktiskt tillåtet att sitta vid datorn och göra annat än jobb, tillockmed under arbetstid. Men eftersom man ringer folk hela tiden så måste man ju vara uppmärksam och veta vad man ska säga så man kan ju inte göra något som tar ens uppmärksamhet från jobbet. Jag är ju ganska ny här eftersom de är tredje dagen på de här stället så jag kan ju inte direkt skriva blogg inlägg medans jag ringer kunder utan jag får göra de på rasterna istället.

 

Men just nu så har jag somsagt rast och rasten är slut klockan 13:00 och då är de dags att babbla med folk igen, vid 14:00 så ska jag ringa upp en kund som jag har pratat med tidigare och som även verkar intresserad av våra produkter och jag hoppas att jag ska få sålt lite till honom.  

 

Självklart så är jag super lycklig över att jag har fått ett nytt jobb och försäkrat mig om att jag kommer få in dem pengar som jag behöver. Jag kommer att jobba alla vardagar 08:00 - 16:30 och de tycker jag är super bra men jag är ju ganska trött efter jobbdagarna och orkar inte göra speciellt mycket när jag kommer hem. Jag brukar ju träna en hel del, eller sättare sagt brukade träna en hel del, men nu när jag har fått de här jobbet så orkar jag inte riktigt ta tag i träningen när jag kommer hem, jag brukade ju göra armhävningar, sit-ups och även ryggböj. Jag tror att de är så att jag blir lite piggare när jag har vant mig vid mina arbetstider och då kanske jag orkar göra mera när jag kommer hem, men jag måste ju ta jobbet före träning eftersom de är viktigare.

 

Men de har inte varit några större problem för mig att ta mig upp på morgonen och ge mig iväg till jobbet, men jag är ju väldigt noga när de gäller tider och dessutom så är jag alltid så trött efter jobbet så de är inga problem för mig att lägga mig på kvällarna och dessutom så somnar jag ju ganska lätt. Men nu så startar snart jobbet igen så detta får räcka för denna gången, Bye Bye så länge så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0