Ansträngning ger resultat

Nu är arbtesveckan startad och jag har lovat mig själv att köra på så hårt de bara går, kämpa varenda sekund till arbetsdagarna är över, vila får jag göra när jag kommer hem.
Att anstränga sig resulterar i att man får en bättre lön och en bättre lön resulterar till att man kan lägga mer pengar på mitt körkortskonto och de resulterar till att jag kan ta mitt körkort till sommaren och vill jag ju.
Så för att jag ska kunna ta mitt körkort så behöver jag anstränga mig.
Sen när jag väl har sparat ihop pengar till mitt körkort så får jag väll börja spara till något annat, kanske en semester eller kanske lägga undan pengar till flytten som jag har planerat att vi ska göra nästa sommar.
Jag bor ju fortfarande kvar hos min mamma och jag skulle väldigt gärna flytta till en egen lägenhet med mig tjej och jag har ju faktiskt redan planerat att jag ska börja spara ihop flyttpengar till nästa sommar och jag ser inte de som en omöjlighet att få ihop kanske 40 eller 50 tusen och dem pengarna ska gå till flytt, nya möbler och annat som man kan tänkas behöva när man har skaffat sig en egen lägenhet.
ALLA dessa planer bygger på att jag ska anstränga mig på jobbet och få ihop bra pengar och alla dessa planer får mig att anstränga mig ännu mera och de får mig även att bli väldigt motiverad eftersom jag vet att allt ansträngande i slutändan kommer att löna sig.
Just nu så har jag precis ätit lite kött och pasta men jag hade tänkt att ta de lite lugnt den sista halvtimmen innan eftermiddagens pass drar igång igen, ni får ha de alldeles underbart så hörs vi senare, Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0