Mitt bad i Keillers

Jag tänkte skriva lite grann om en sak som jag gjorde i söndags, en ganska dum och väldigt impusiv sak.
Först under dagen så hade jag varit i stan och jag satt och pillade med mobilen, jag har ju en app som heter Scoopshot och den gör att man kan ta bilder och skicka in till metro och så kan dem köpa bilden och man får betalt. Självklart så ska de ju vara någon stor nyhet eller händelse, dem köper ju inte vilka bilder somhelst eftersom dem sedan ska publicera den i tidningen.
Jag hade iallafall fått in ett uppdrag på appen där de stod att man kunde ta en bild på sitt första sommardopp och skicka in till dem och de tyckte jag lät som en fantastisk idé.
Där jag bor så har vi en damm i närheter som heter Keillers damm och nedanför den dammen, lite längre ner i skogen så finns de en till damm, jag tror att den kanske också heter Keillers damm, jaja strunt samma.
Jag och min tjej gick iallafall dit och de stod i appen att man hade 7 timmar på sig att skicka in bilden.
De fanns bara ett problem och de var att detta vattnet inte var speciellt rent, men jag tyckte att omgivningen var väldigt vacker och de var därför jag ville ta den bilden, jag har en bild på dammen som jag kan visa senare i bloggen.
Jag ville ju såklart väldigt gärna ha dem där 300 kr som man kunde få om dem ville ha bilden så jag klädde helt enkelt av mig mina kläder så jag bara hade badbyxor kvar och sen så började jag ta mig i vattnet. De var inte sådär jätte kallt men bottnen var väldigt äckligt och de luktade något fruktansvärt, men jag gjorde detta för att jag var så övertygad över att dem skulle tycka att bilden var bra.
När jag väll hade tagit mig ner i vattnen så tog min tjej bilden och sedan så skyndade jag mig upp, jag var smutsig och de kliade över hela kroppen men jag var glad över att jag fick den där bilden iallafall.
Men sen så kom de ett annat problem, när jag väl skulle skicka bilden så stod de att man var tvungen att skicka in bilden innan 20:00 för att dem skulle kunna kontakta mig, men klockan var redan 20:30 och jag blev väldigt besviken, de stod ju faktiskt att man hade hela 7 timmar på sig.
Jag skickade iallafall in bilden men de känns inte direkt som som jag kommer att få sålt den till Metro.
Så jag tog mig alltså ner till dammen, hoppade ner i denna sjön och fick utstå denna äckliga lukt helt i onödan och de var ju kanske lite dumt, men strunt samma, jag fick mig iallafall ett litet "äventyr", synd att jag inte filmade de bara.
Nu fick ni iallafall en liten historia av mig, jag ska lägga in bilden på dammen när jag kommer hem och jag ska såklart lägga in ytterligare en del av Hammarkullekarnevalen, men ni får ha en fortsatt trevlig dag så hörs vi, Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0