Att söka jobb

Att söka jobb måste ju vara de tråkigaste som finns, framförallt när de känns som om de inte ger något resultat. Inte nog med att man försöker hitta sig ett jobb, man ska självklart åka på en jävla förkylning som sätter sig på halsen också. Ni kanske tycker att de inte spelar någon roll om man inte kan prata, de räcker väll med att skicka in CV och personligt brev, men jag har faktiskt kommit på att de känns mycket bättre att ringa och snacka med kontaktpersonen innan man skickar iväg massa uppgifter. När jag söker jobb så ringer jag alltid upp först och försöker fixa ett möte, funkar inte de så skickar jag såklart iväg CV och personligt brev. Jag har ibland tur och får napp, då går jag på mötet, tar med mitt CV och snackar med personen, eftersom jag babblar med personen så kan man ju skippa de personliga brevet.
Men man kanske ska försöka ta de lugnt nu när de är helg iallafall, ta lite ledigt från jobbsökandet också, men de känns ju såklart inte bra, jag har faktiskt skickat iväg några ansökningar idag också och jag hoppas att jag snart ska få ett svar.
I torsdags så var jag på ett möte och jag ringde till dem igår och kollade om dem kommit fram till något, den personalansvariga chefen berättade att jag ska få besked på måndag, jag verkligen hatar att behöva vänta.
Ne, nu har jag faktiskt lite vardagssysslor att ta hand om, blandannat tvätt, ni får ha de så gött så hörs vi, Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0