Slut på "lov"

Nu har jag bestämt mig för att avsluta denna ofrivilliga ledighet, jobbsökandet tar nu fart ordentligt.
Om man ska ha ett riktigt jobb så man vet vad man tjänar varje månad så gäller de att visa framfötterna och vad man verkligen kan.
Jag har sökt en hel del jobb, hittills utan resultat, men av mina tidigare jobbsökarerfarenheterna så vet jag att de snart trillar in svar och samtal från dem flesta jobben.

Jag hoppas och tror alltid på de bästa och vilken dag som helst så sitter jag med ett jobb och har en fast inkomst så att man kan börja planera sin framtid.

Jag hade ju en hel del planerat inför framtiden, körkort, lägenhet, utlands semestrar och mycket mer, men de är inte mycket som funkar utan jobb och pengar.

Jag vill dessutom inte bara ha ett jobb för att kunna överleva, jag vill gärna tycka att de är roligt också och att man känner att de är skoj att kliva upp på morgonen och dra iväg till jobbet.

Förra året var ju ett riktigt sälj år, jag jobbade ju med försäljning hela tiden och jag trodde tillockmed att jag skulle bli riktigt framgångsrik på de.
De är aldrig fel att drömma och ha sina mål, men nu så har jag iallafall lagt försäljning bakom mig, jag vill satsa på ett jobb med fast timlön så jag får betalt för den tid jag jobbar.

På alla jobb som jag haft så har jag fått höra att jag jobbar på riktigt bra och håller mina tider och sköter mitt jobb.
Nu har ju iförsej försäljningen kanske inte gått så bra på alla ställen, men jag har iallafall gett de en chans och inte gett upp.

Har man provat något ett helt år och känner att de inte passar än, då är de nog så.

Nu fick ni iallafall ett litet text inlägg, ni får ha en trevlig kväll och natt så hörs vi, Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0