En liten historia om mina Alarm!

Hejsan, jag tänkte bara berätta lite om min morgon vana, jag har nämligen vant mig vid att ha fem Alarm signaler på min mobil för att jag ska vakna på morgonen.
Den första ringer 2 timmar före bussen, den andra ringer 1,5 timme före bussen, den tredje ringer 1 timma före bussen, den fjärde ringer 30 min före bussen och den sista ringer 8 min innan bussen går.
Bara de låter kanske helt knäppt, men dessutom så är dessa signaler egen gjorda, jag har alltså spelat in dem själv.

 

Trots att jag har 5 alarm på morgonen så kan de ändå vara så att jag inte vaknar förren den näst sista eller sista alarmet, om jag vaknar på den näst sista så har jag ju ganska gott om tid på mig, men om jag vaknar på den sista så blir de en jävla fart på mig, eftersom de bara är 8 min kvar tills bussen går!

 


Dem gångerna som jag missar en massa alarm, så har jag förmodligen varit uppe ganska sent och är helt slut på morgonen. De måste ju vara så att jag trycker av dem andra alarmen i sömnen, men de måste ju vara lite svårt eftersom jag har en touch mobil, vilket betyder att de inte bara är att trycka på en knapp, utan man ska dra en grej på skärmen för att stänga av.

 

Imorse är ett jätte bra exempel på missade alarm, jag vaknade säkert på dem andra men somnade om direkt, jag skulle ta bussen som gick 05:18, alltså ringer de sista alarmet 05:10 (8 min innan bussen går) jag reagerar inte på att jag stänger av de näst sista alarmet (04:48) men som tur är så kollade jag på klockan innan de sista alarmet ringde, vilket betyder att jag hann gå upp och borsta tänderna innan de var dags att ge sig iväg.

 

De var bara de jag ville säga, Ha en underbar dag & kväll så kanske vi hörs senare, Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0