Snart helg

Nu sitter man här igen, börjar bli ganska van med de nu, jag får börja kalla denna rasten för blogg rasten eftersom jag alltid sitter och skriver blogg inlägg nu.
Jag har precis ätit nudlar och nu sitter jag bara här och tar de lugnt.
Tempot har inte varit på topp idag, men de måste ju bara betyda att jag laddar upp inför eftermiddagen och får ett dubbelt så högt tempo.
Medans jag sitter och laddar batterierna så tittar jag ut över stan och ser att vädret ser förjävligt ut, grå himmel och dugg regn som faller ner, jag längtar verkligen till sommar väder nu och de tror jag inte att jag är ensam om.
Efter jobbet idag så ska jag nog bara sticka iväg och handla och sen så får jag väll tillbringa kvällen med min underbara tjej, man kanske ska försöka hitta en bra film att glo på.
När de gäller bloggen så skadar de ju inte att göra ett litet videoinlägg och som vanligt så vet jag inte vad jag ska hitta på, men till helgen så blir de ju lite roligt iallafall eftersom jag sa hälla i mig resten av vinet i flaskan.
När jag har handlat, gjort video inlägg och helt enkelt bara tagit de ganska lugnt så är de dags att lägga sig igen, imorgon så är de veckans sista arbetsdag och då skadar de ju inte att man är lite pigg.
Nästa veckas arbete kommer att gå fort eftersom de bara är tre dagars arbete och sen så blir de lång helg med fyra dagars ledighet.
Jag har funderat på en sak och de är att när man gick i skolan så var man ledig ganska ofta och dem ledigheterna var ju ganska långa också och då kanske man inte njöt av ledigheten lika mycket som man gör nu.
Men de kan ju vara posetivt, nu så njutar man ju extra mycket av ledigheterna som man får eftersom man inte får vara ledig så jätte mycket.
Ojdå de blev visst ganska mycket skrivet nu, ne nu ska jag njuta av resten av rasten och sen så är de dags att börja ringa folk igen, Bye Bye sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0