Brandövning i skolan

Hejsan på er, nu när jag tänker på mitt kalla dopp som jag gjorde tidigare under dagen, så började nämligen tänka på alla dem brandövningarna som vi gjorde med några brandmän under gymnasiet.
Vi gjorde en massa övningar, så som rökdykning, styrketest, simtest och så fick i göra "hinderbanor" och lyfta grejer och montera en brandslang.
De som jag började fundera på mest var ju när vi badade utomhus, för jag har ju faktiskt isbadat en gång innan fast den gången så hade vi ju våtdräkt så jag tycker inte riktigt de räknas eftersom de inte blev speciellt kallt.

 

Jag har verkligen haft roligt under gymnasiet och just dem där brandövningarna är något som jag aldrig kommer att glömma, framförallt eftersom jag själv vill/ska bli brandman.
Jag tycker själv att de har varit till stor nytta och de har verkligen hjälpt mig att känna vad jag vill syssla med i framtiden.

 

Jag tänkte berätta detta tidigare i blogg inlägget men jag glömde de så nu skrev jag de istället.

 

Ni får ha en trevlig kväll och natt så hörs vi, Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0