Ett samtal i mormors telefon

Som jag har berättat innan så har jag varit illa tvungen att låna en telefon av min mormor eftersom vi inte fick igång min nyköpta hemtelefon från Ellos.

 

Jag har ju köpt en hemtelefon och den har inget telejack utan bara en strömkabel och de tyckte jag var väldigt konstigt, så idag beslöt jag mig för att ringa till Com Hem och fråga hur man kopplar in den.
Jag var ju illa tvungen att ringa på denna gamla men ändå väldigt stiliga telefon eftersom vi inte har någon annan................

 

När jag kom fram till Com Hem så beskrev jag mitt problem och mannen i andra ändan berättade att jag förmodligen har köpt en extra lur som man i sin tur ska koppla till en grundenhet.
Jag har alltså köpt en extra lur men jag har inte köpt en grundenhet och de är därför som jag inte får igång telefonen.
Mannen i andra ändan sa iallafall att jag skulle ringa till Ellos kundservice och fråga istället.
Sagt och gjort, jag ringde till Ellos och beskrev mitt problem där istället och damen i andra ändan höll med om att de var en extra lur som jag har köpt.
Hon sa att hon skulle leta upp en grundenhet med samma färg som min extra lur (silver), de tog väldigt lång tid och tillslut så sa jag att de inte spelade någon roll om grundenheten hade en annan färg (svart).
Jag frågade först efter priset och sedan så beställde jag en grundenhet, så nu har vi alltså en extra lur och snart så har vi en grundenhet också.

 

Sådär ja, nu var äntligen telefon problemet löst.
Bye Bye så länge!

Kommentarer
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Snygg telefon!

2011-10-07 @ 20:34:19
URL: http://liivahliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0