Flytt och lägenhen

Hejsan på er, jag måste berätta om lite tankar som jag har haft på sista tiden.
Jag har förståss funderat lite när de gäller körkortet som jag håller på att spara till och enligt mina planer så ska jag ta en intensivkurs nu till sommaren och då hoppas jag självklart att jag får körkortet.
Förutom körkortet så har jag faktiskt redan nu börjat bestämma vad jag ska spara till efter de och de kommer att vara pengar till flytt och lägenhen.
Jag vet inte om ni vet de, men jag bor fortfarande hemma och jag skulle tycka att de skulle vara extremt skönt att ha en egen lägenhet och slippa trängas med alla ens saker i ett och samma rum, de börjar bli ganska trångt nu.
Men enligt mina planer så ska jag förstå ta körkort och sedan så ska jag börja spara pengar direkt efter de och då hade jag tänkt såhär, om jag och min tjej sparar 1.500 kr var i månaden så skulle vi spara 3.000 kr per månad och på ett år så skulle de bli 36.000 kr och då har vi pengar så att vi kan flytta redan nästa sommar.
De är ju ett helt år kvar, men de är ju faktiskt bra att börja planera i tid, de tar ju ganska lång tid att få ihop pengar.
Om dessutom så har ju min morsa tid på sig att söka ny lägenhet och då hinner man planera mycket också.
Så först körkort sen lägenhet och sen så får man se vart live bär än, men jag tycker iallafall att de är viktigt med att planera.
Om jag nu skulle ha tur att vinna pengar så kanske man kan flytta innan nästa sommar men de är ju ingenting som man kan räkna med.
Jag har funderat och tillockmed drömt om en egen lägenhet och de är ju faktiskt så att jag är 20 år och fyller 21 nu till sommaren så jag har ju liksom åldern inne för att flytta.
Sådär ja, nu fick jag skriva av mig lite och de var skönt, ni får ha en fortsatt trevlig dag så hörs vi kanske senare, Bye Bye!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Låter jättebra :) jag önskar er all lycka! Planerar man och är motiverad så klarar man allt!

2012-04-03 @ 13:06:49
Postat av: Anders

Låter som en bra plan! trodde faktiskt att du bodde med din tjej redan, men oj så fel man kan ha :P

2012-04-03 @ 15:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0