FRÅN 99 KR

Nu är de kväll, inte vilken kväll somhelst, utan kvällen innan veckans första arbetsdag. Min helg har varit en ganska lugn och skön helg så jag hade inte tänkt att klaga iallafall.
Idag så var jag i stan en stund med min älskling, där mötte vi upp hennes bror och även min syster och så gick vi runt lite.
Vi var i stan för att vi skulle handla lite och för att vi skulle möta upp min morsa som kom med tåget idag.
En sak som jag hade tänkt köpa var nya byxor men så blev de inte och nu ska jag berätta varför.

 

Vi gick till en affär där jag brukar köpa byxor och jag tänkte att jag skulle köpa ett par byxor där idag också.
Jag gick fram til bordet där dem brukar ha rea och så kollade jag efter byxor, jag höll på ganska länge med att prova och byta byxor. De var varmt och jobbigt men tillslut så bestämde jag mig iallafall för två stycken byxor. Jag tyckte att dem var fina och jag hade ju även provat så jag visste att dem passade.
Jag gick fram till kassan och tänkte betala, men då säger tjejen i kassan till mig att dessa byxor kostar över 400 kr styck och inte 99 kr som jag trodde.
På skylten så stod de FRÅN 99 KR och de var därför som jag trodde att dessa byxor kostade de, de fanns byxor på bordet som kostade 99 kr men de var förstås inte dem byxorna som jag hade provat.
Jag blev faktiskt lite irriterad eftersom jag hade hållt på i affären alldeles i onödan.
Jag måste ju tillägga att de inte var speciellt många byxor som de var rea på, bordet var långt och smalt och de var bara byxorna längst ut på kanten, bakom skylten som var billiga.
Jag tycker iallafall att dem ska vara tydligare när de gäller priser.

 

Förutom att jag velade runt i affären alldeles i onödan så var de en alldeles perfekt dag, men nu så hade jag tänkt sova eftersom jag ska upp och jobba imorgon, Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0