Bingospel

Hejsan på er, jag tänkte att jag skulle skriva lite om att tjäna lite extra pengar eller iallafall försöka.
Som de flesta av er redan vet så håller jag på att spara pengar till körkort, vilket kräver att man även har pengar att lägga ut på de.
De är inte alltid som min ekonomi är på topp och i vissa fall så har jag svårt att lägga undan, men jag vet ett sätt som är både roligt och ganska bra att tjäna extra pengar på.

 

Jag tänkte att jag skulle skriva lite om Bingo!

 

Jag brukar spela bingo ibland och de tycker jag är både roligt och spännande och nu så tänkte jag skriva lite om de och lite grann om hur man ska tänka när man spelar.

 

Fördelar: Fördelarna med att spela bingo är ju att de blir lite mer spänning i vardagen och dessutom så har man ju chans att vinna lite extra pengar och de är ju aldrig fel.

 

Risker: De finns ju alltid risker med att spela spel som man satsar pengar på, men så länge man har koll på sin ekonomi så finns de inga större problem med de. När jag själv spelar bingo så har jag bestämt att jag ska lägga högst 25 kr i veckan på de och om jag då inte skulle vinna något så förlorar jag ju högst 100 kr i månaden. Men om jag nu skulle vinna några hundralappar eller kanske ännu mer så tjänar jag ju ganska mycket på de.

 

Olika varianter: För er som inte kan så mycket om bingo så kan jag ju berätta att de finns en massa olika varianter, de finns bingospel som man spelar själv, sen finns de spel som man spelar med andra och på vissa sidor så finns de även mönster bingo som går ut på att få ett visst mönster på brickan.
Här Har ni olika varianter av bingospel och dem som är svartmarkerade är mönster spel:

 

Vad är Bingo?: För er som inte har blekaste aning om vad bingo är, så kan jag ju berätta de också. Den alldra vanligaste varienten av bingo de är ju att man ska få en eller flera rader för att vinna. De börjar med att man har en bricka, brickan är full av siffror, sedan så ropas nummer ut och så kryssar man för dem numrerna som man har på brickan. Oftast så är de så att man vinner om man får en eller flera rader och de finns även olika slags rader. Lodrät rad: En rad som går från vänter till höger, tvärs över brickan. Vågrät rad: En rad som går uppifrån och ner. Diagonal rad: En sne rad som går antingen från översta högra hörnet till nedersta vänstra hörnet eller från översta vänstra hörnet till nedersta högra hörnet.

 

Jag hoppas att jag har lärt er något och om ni nu ska börja spela Bingo så får ni inte glömma att vara rädda om era pengar och inte satsa för mycket.
Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0