Jul på Liseberg

Idags så öppnar jul på Liseberg, varför inte sätta sig i solen och te en drink när de ändå är så fint väder?
Liseberg är nog ända stället i stan som känns juligt och då har man självklart inga pengar att lägga på de heller.
De finns fortfarande ingen snö och de är forfarande väldigt varmt och enligt tidningarna så ska värmen hålla i sig hela nästa vecka också.

De första som jag ska göra när jag får pengar är att ta mig till Liseberg och bara frossa i en massa julstämning och njuta av värmen, eller då kanske de har börjat bli kallt, vem vet?

Eftersom jag jobbar precis bredvid Liseberg så ser jag dit hela dagarna och de känns faktiskt väldigt juligt, massa låtsassnö som täcker marken och helt enkelt en väldigt mysig stämning.
En annan grej som är vädligt roligt/mysigt med Jul på Liseberg är att dem har en massa godsaker som man kan äta, som man inte äter i vanliga fall och de är ju inte helt fel.

Men nu när jag tittar i kalendern så ser jag ju faktiskt att de bara är en vecka kvar tills jag får min första lön på väldigt länge, jag fick ju en pyttelön från mitt förra jobb för två månader sedan men den räknas inte tycker jag.
Det finns ju faktiskt saker som är bra med att inte ha pengar och de är att man får känna på hur de känns att vara fattig och kanske skaffa sig lite mer medkänsla med dem som inte kan unna sig tillräckligt mycket om dagarna.

Jag tänker iallafall spendera halva min lön på att betala tillbaka pengar till folk som jag lånat av och de är ju något som man måste göra.
De är väll iförsej inte halva lönen men några tusenlappar iallafall och sen så har man ju sina vanliga utgifter så man får ju hoppas att man har något kvar efter att allt är betalt iallafall.

Nu tänker jag fortsätta med denna lugna och harmoniska rast i 20 min till och sen så startar jobbet i ungefär en timme och en kvart och sen kan man sticka.

Efter jobbet så ska jag träffa mig tjej och hennes plastmorsa i stan och vi ska fixa lite grejer och sen så ska jag förmodligen bara ta de lugnt.

Ni får iallafall ha de bäst, Bye Bye sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0