FÖRSTA HYRAN

Nu har vi kommit ytterligare en bit närmare flytten, inte nog med att de har gått ytterligare en dag, vi har även betalat FÖRSTA HYRAN.
Eller rättare sagt så kommer pengarna att dras kl 00:00 inatt, men de är ju skit samma.

Nu har jag och min tjej iallafall rätt att bo i månaden under Juli, men de kommer att bli många, många månader till.

När man har bott i lägenheten ett år så har man rätt att söka ny lägenhet inom samma bolag (Familjebostäder) och då utan att ha någon uppsägningstid och de är ju aldrig helt fel.

Vi får se hur läget ser ut om ett år, om de passar och ekonomin är bra så kommer vi förmodligen vilja byta till en större lägenhet.
Denna lägenhet som vi ska flytta in i är ju en etta på endast ca 25,8 kvm och i en sådan lägenhet kanske man inte vill bo i hur länge som helst.

Eftersom detta är våran första egna lägenhet så sätter man ju inte så höga krav på att de ska vara stort, man nöjer sig med att man kan flytta hemifrån.
De finns ju även bra saker med att lägenheten är liten och de är ju att de är en billig hyra, de går snabbt att inreda och de går snabbt att städa.

Ni som har följt min blogg sen tidigare vet ju att jag gillar att spara pengar och om man inte lägger så mycket pengar på hyra så kan man ju spara mer pengar istället.
Jag har redan flera grejer som jag kommer att vilja skaffa i framtiden så direkt när vi är klara med inredning och annat som vi ska ha i lägenheten så ska vi börja spara till annat.

Jag kan ju berätta att jag fortfarande har problem med PowerDirector så om de är någon som har någon lösning så skulle jag bli super glad.
Om inte PowerDirector löser sig snart så kommer jag att få ladda ner något annat program som jag kan klippa ihop mina blogg inlägg med.

Jag hade faktiskt inte så mycket mer at skriva utan ni får ha en fortsatt trevlig dag så hörs vi helt enkelt när vi hörs igen, Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0